Si tens una pàgina web o una botiga online, el posicionament SEO és una cosa que cal tenir en compte. Ja que com millor ho tinguis, més alt estaràs en els resultats de cerca i això implica més quantitat de visites i de possibles clients.

Imagen Search Engine Optimization


Què és el SEO, o Search Engine Optimization?


El SEO, o Search Engine Optimization, és un procés per optimitzar una pàgina web, per aconseguir que aparegui en els primers resultats als cercadors. Es fan servir diferents tècniques i estratègies per millorar el lloc web i aconseguir trànsit orgànic.


Pel que fa al SEO, hi ha dos tipus:

  • SEO on-page: tècniques que es desenvolupen a la pàgina web, com a contingut de qualitat, oferir bones experiències al consumidor…
  • SEO off-page: tècniques fora de la pàgina web per optimitzar-la com, ús de xarxes socials, construcció d'enllaços…


Per què és important que facis un bon procés SEO al teu lloc web?


Si fas un bon SEO pots aconseguir que les visites que arribin al teu lloc web siguin visites de qualitat, és a dir persones que estan realment buscant el producte o servei que ofereixes.


És millor que et trobin només 500 persones que busquen el producte o servei que tens, que et trobin milers als que no els interessa res del que ofereixes.


Com optimitzar el SEO al teu lloc web?

Imagen Search Engine Optimization


Un dels punts més importants són els usuaris, és important que tinguin una bona experiència al teu lloc, que hi passin temps, i que ho recomanin, per això:

  • Fes que la teva pàgina sigui ràpida i estigui adaptada als usuaris, amb problemes
  • Que sigui fàcil navegar-hi.
  • Adapteu-la a mòbils, molt del trànsit actual prové de mòbils.
  • Si tens molts productes o serveis posa un cercador intel·ligent per ajudar els usuaris a trobar el que busquen.
  • Simplificar les compres. Menys passos, clients més contents.


Google, ara, no només mira la pàgina i les paraules clau, té eines semàntiques per analitzar el text en conjunt, saber de què va i, a més, recull altres dades de l’experiència de l’usuari que no tenen a veure amb el contingut en sí.


Per exemple: Un usuari, entra en el primer resultat de la cerca i veu que és una pàgina que no diu res concret sobre el tema que busca, l'experiència és dolenta i se'n va de seguida i fa clic en un altre resultat.


Aquest sembla més interessant i encaixa amb el que buscava, així que es para més temps a llegir. Troba interessant la pàgina i fa clic a una altra més del mateix lloc web.

Imagen Search Engine Optimization


Així que ell algorisme de Google entén que el primer resultat de l’exemple no sembla un bon lloc, i pot detectar que els usuaris estan més temps en el segon resultat de cerca.


Amb aquestes dades Google entén que la segona pàgina és millor per a l'usuari i la premia i pujant-la de posició, mentre que la primera baixarà.


Un altre punt són Les paraules clau


Has de saber quines paraules clau et defineixen, has de saber per quines paraules relacionades et busca la gent per decidir quines són les millors i les que pots utilitzar del teu sector.


Per potenciar les cerques dels teus productes o serveis pensa en les paraules que una persona escriuria en un cercador perquè vol informació sobre aquest producte o servei que ofereixes.


També heu de tenir en compte l'estructura web


L'arquitectura web ha d'estar enfocada al SEO i intentar que no hi hagi categories duplicades, que es col·loquin les anomenades «migues de pa» perquè l'usuari sàpiga en tot moment on és, que sigui fàcil de navegar-hi…


I no t'oblidis dels continguts


Si escrius bé i redactes en base al SEO, en ser un lloc on actualitzaràs cada x temps, aconsegueix que Google passi més vegades pel teu lloc, i que vegis canvis que et facin pujar graons fins a aquests primers llocs.


Però no val escriure per escriure. Cal atreure els clients potencials, que trobin interessants els teus articles i interactuïn al teu lloc web; això millorarà l'autoritat de la teva web i com més gran sigui, millor la considerarà Google i, amb això, millor et posicionarà.


No només els articles d’un bloc; també les fitxes de producte han d'estar ben redactades, sense copiar res ja que Google penalitza els continguts duplicats.


Has de treballar l'estratègia SEO per obtenir bons resultats, però tingues en compte que aquests canvis no funcionaran a curt termini, serà a mitjà o llarg termini.


Es necessita temps perquè Google rastregi els canvis i s'adoni que la pàgina ha canviat i millorat per pujar-la al posicionament.

Si tens una pàgina web o una botiga online, el posicionament SEO és una cosa que cal tenir en compte. Ja que com millor ho tinguis, més alt estaràs en els resultats de cerca i això implica més quantitat de visites i de possibles clients.

Imagen Search Engine Optimization


Què és el SEO, o Search Engine Optimization?


El SEO, o Search Engine Optimization, és un procés per optimitzar una pàgina web, per aconseguir que aparegui en els primers resultats als cercadors. Es fan servir diferents tècniques i estratègies per millorar el lloc web i aconseguir trànsit orgànic.


Pel que fa al SEO, hi ha dos tipus:

  • SEO on-page: tècniques que es desenvolupen a la pàgina web, com a contingut de qualitat, oferir bones experiències al consumidor…
  • SEO off-page: tècniques fora de la pàgina web per optimitzar-la com, ús de xarxes socials, construcció d'enllaços…


Per què és important que facis un bon procés SEO al teu lloc web?


Si fas un bon SEO pots aconseguir que les visites que arribin al teu lloc web siguin visites de qualitat, és a dir persones que estan realment buscant el producte o servei que ofereixes.


És millor que et trobin només 500 persones que busquen el producte o servei que tens, que et trobin milers als que no els interessa res del que ofereixes.


Com optimitzar el SEO al teu lloc web?

Imagen Search Engine Optimization


Un dels punts més importants són els usuaris, és important que tinguin una bona experiència al teu lloc, que hi passin temps, i que ho recomanin, per això:

  • Fes que la teva pàgina sigui ràpida i estigui adaptada als usuaris, amb problemes
  • Que sigui fàcil navegar-hi.
  • Adapteu-la a mòbils, molt del trànsit actual prové de mòbils.
  • Si tens molts productes o serveis posa un cercador intel·ligent per ajudar els usuaris a trobar el que busquen.
  • Simplificar les compres. Menys passos, clients més contents.


Google, ara, no només mira la pàgina i les paraules clau, té eines semàntiques per analitzar el text en conjunt, saber de què va i, a més, recull altres dades de l’experiència de l’usuari que no tenen a veure amb el contingut en sí.


Per exemple: Un usuari, entra en el primer resultat de la cerca i veu que és una pàgina que no diu res concret sobre el tema que busca, l'experiència és dolenta i se'n va de seguida i fa clic en un altre resultat.


Aquest sembla més interessant i encaixa amb el que buscava, així que es para més temps a llegir. Troba interessant la pàgina i fa clic a una altra més del mateix lloc web.

Imagen Search Engine Optimization


Així que ell algorisme de Google entén que el primer resultat de l’exemple no sembla un bon lloc, i pot detectar que els usuaris estan més temps en el segon resultat de cerca.


Amb aquestes dades Google entén que la segona pàgina és millor per a l'usuari i la premia i pujant-la de posició, mentre que la primera baixarà.


Un altre punt són Les paraules clau


Has de saber quines paraules clau et defineixen, has de saber per quines paraules relacionades et busca la gent per decidir quines són les millors i les que pots utilitzar del teu sector.


Per potenciar les cerques dels teus productes o serveis pensa en les paraules que una persona escriuria en un cercador perquè vol informació sobre aquest producte o servei que ofereixes.


També heu de tenir en compte l'estructura web


L'arquitectura web ha d'estar enfocada al SEO i intentar que no hi hagi categories duplicades, que es col·loquin les anomenades «migues de pa» perquè l'usuari sàpiga en tot moment on és, que sigui fàcil de navegar-hi…


I no t'oblidis dels continguts


Si escrius bé i redactes en base al SEO, en ser un lloc on actualitzaràs cada x temps, aconsegueix que Google passi més vegades pel teu lloc, i que vegis canvis que et facin pujar graons fins a aquests primers llocs.


Però no val escriure per escriure. Cal atreure els clients potencials, que trobin interessants els teus articles i interactuïn al teu lloc web; això millorarà l'autoritat de la teva web i com més gran sigui, millor la considerarà Google i, amb això, millor et posicionarà.


No només els articles d’un bloc; també les fitxes de producte han d'estar ben redactades, sense copiar res ja que Google penalitza els continguts duplicats.


Has de treballar l'estratègia SEO per obtenir bons resultats, però tingues en compte que aquests canvis no funcionaran a curt termini, serà a mitjà o llarg termini.


Es necessita temps perquè Google rastregi els canvis i s'adoni que la pàgina ha canviat i millorat per pujar-la al posicionament.